Unde ar trebui sa pun reclamele Google pe pagina?
Cea mai buna plasare a reclamelor Google variaza de la o pagina la alta, depinde de continut. Aici sunt cateva intrebari care sa-ti dea de gandit inainte sa alegi unde sa plasezi reclamele pe pagina:
-
Ce incearca utilizatorul sa obtina vizitand site-ul meu? -
Ce fac ei cand viziteaza o anumita pagina? -
Ce parte a paginii sau a site-ului este interesanta pentru vizitatori? -
Cum sa integrez reclame in aceasta zona fara sa determin vizitatorii sa plece? -
Cum sa pastrez pagina sa arate bine, curat, placut si atragator pentru vizitatori?
Anumite locatii tind sa fie mai eficiente decat restul. Aceasta imagine ilustreaza aceste plasamente ideale pe o pagina relativ simpla.
Culorile sunt de la verde inchis (eficienta maxima) la galben (eficienta scazuta). Reclamele plasate deasupra patratului din mijloc tind sa fie mai eficiente decat cele dedesubt. Reclama plasata langa un continut bogat si link-uri de navigare de obicei face bine pentru ca utilizatorii sunt concentrati pe acele suprafete de pe pagina.
In timp ce imaginea este folositoare pentru a te ajuta sa-ti pozitionezi reclamele eficient, totusi iti recomandam sa tii cont si de utilizatori pentru a nu crea un inconvenient pentru ei.
Gandeste-te la comportamentul lor pe diferite pagini, si ce va fi cel mai folositor si vizibil pentru ei.
Vei afla ca pozitia cea mai optima a unei reclame pe anumite pagini nu este mereu cea la care te astepti.
De exemplu, pe paginile unde utilizatorii sunt de obicei concentrati sa citeasca un articol, reclamele plasate direct la sfarsitul unui continut editorial tinde sa fie foarte eficient. De foarte multe ori utilizatorii care termina de citit articolul vor dori sa se aprofundeze si mai mult iar daca sunt afisate reclame relevante cu siguranta acestia vor tinde sa dea clic pe ele.
Culorile sunt de la verde inchis (eficienta maxima) la galben (eficienta scazuta). Reclamele plasate deasupra patratului din mijloc tind sa fie mai eficiente decat cele dedesubt. Reclama plasata langa un continut bogat si link-uri de navigare de obicei face bine pentru ca utilizatorii sunt concentrati pe acele suprafete de pe pagina.
In timp ce imaginea este folositoare pentru a te ajuta sa-ti pozitionezi reclamele eficient, totusi iti recomandam sa tii cont si de utilizatori pentru a nu crea un inconvenient pentru ei.
Gandeste-te la comportamentul lor pe diferite pagini, si ce va fi cel mai folositor si vizibil pentru ei.
Vei afla ca pozitia cea mai optima a unei reclame pe anumite pagini nu este mereu cea la care te astepti.
De exemplu, pe paginile unde utilizatorii sunt de obicei concentrati sa citeasca un articol, reclamele plasate direct la sfarsitul unui continut editorial tinde sa fie foarte eficient. De foarte multe ori utilizatorii care termina de citit articolul vor dori sa se aprofundeze si mai mult iar daca sunt afisate reclame relevante cu siguranta acestia vor tinde sa dea clic pe ele.
In imaginea de mai jos sunt prezentate cele mai bune spatii, pentru o pagina de tip standard, unde se pot plasa reclame. |
Imaginile sunt notate de la 4 la 10. 4 este cel mai slab si iti aduce cei mai putini bani, in timp ce 10 este spatiul de pe pagina care, in urma inserarii unei reclame in aceasta zona, iti aduce cei mai multi bani. |
Tine cont ca spatiul unde reclama este cea mai eficienta poate diferi de la o pagina la alta - in functie de desgin-ul paginii si de continut. |